A Massey Ferguson, az AGCO (NYSE: AGCO) világmárkája örömmel jelenti be az új MF 9S széria piacra lépését. Az új vezérgép-családban hat típus található 285-425 lóerő teljesítmény között. Mindegyik modell innovatív, Protect-U motor-és fülketér elválasztó felülettel rendelkezik, illetve a gépek több erőt, kényelmet, irányítást és okos automatizációt hoznak a mezőgazdaságba!A tökéletes, sokoldalú felhasználásra tervezve az új, nagyteljesítményű MF 9S modellek mindegyike az elismert Dyna-VT fokozatmentes váltóval készül alapfelszereltségben, és számos vadonatúj funkciót kínál a termelékenység és a teljesítmény növelése érdekében.
Az utunk 2020 júliusában kezdődött a MF 8S bemutatásával. Ez a forradalmi traktor hét év intenzív, világszerte végzett ügyfélkutatás és tesztelés eredménye lett, amely inspirálta a MF 5S, MF 6S és MF 7S sorozat fejlesztését is -mindegyiket gazdák által tervezve gazdáknak,” magyarázza Lhotte úrAz MF 9S az új zászlóshajója a gyártó New Tractor Era (új traktor korszak) programjának. Maga az MF 9S egyszerűen kezelhető, megbízható és teljes mértékben adatkapcsolt” – mondja Thierry Lhotte,, a Massey Ferguson Európai és Közel-keleti régiós alelnöke és ügyvezető igazgatója.„Az új zászlóshajó traktorsorozat, amelyen debütál az MF új logója is egyben, az elődszéria sikereire és hasznos funkcióira épít” – teszi hozzá Jérôme Aubrion, a Massey Ferguson európai és közel-keleti marketingigazgatója.”Mindamellett, hogy továbbviszik az elődszériák kiváló teljesítményét és megbízhatóságát, az MF 9S traktorok fokozott felhasználói élményt és innovatív technológiát ötvöznek, hogy valódi, előrelépést jelentő sokoldalúságot teremtsenek meg” –folytatja Aubrion Úr. „Minden traktor kizárólag Exclusive felszereltségi szinttel érhető el, ami a Massey Ferguson legmagasabb fokú kényelmét, termelékenységét és adatkapcsolódását biztosítja, például az MF Guide és az MF Connect is alapfelszereltség. Az MF 9S bevezetésével új opciók is érkeznek, ideértve az MF AutoTurn táblavégi forduló-automatikát és az AutoHeadland automatikus munkagép vezérlést a fordulókban, a TIM – traktor munkagép által történő vezérlését, illetve a (CTIS) gumiabroncs szabályzási rendszert” – zárja gondolatait.
MF 9S kiemelt előnyök
- Erőteljes, nehéz univerzális traktorok széles választéka, hat új modellel, amelyek
maximális teljesítményt nyújtanak 285-től, egészen 425 lóerőig.
- Egyedülálló MF Protect-U kialakítás, amely csökkenti a rezgéseket, javítja a kilátást és minimalizálja a vezetőfülke zajszintjét, mindössze 69 dBa-ra.
- A legjobb kilátás az új, tágas 3,4 m³ légterű vezetőfülkéből, amelynek 6,6 m²-es üvegfelületét egy új rendszerű ablaktörlő tartja tisztán, amely 72%-ot fed le az üvegfelületből.
- Nagyobb kényelem és csökkent kezelői megterhelés az új automatizációs lehetőségekkel, ideértve az MF AutoTurn, AutoHeadland, és TIM ISOBUS munkagép által történő traktorvezérlési rendszert.
- A talajtaposás és üzemanyagfogyasztás csökkentésére a CTIS keréknyomás szabályzó rendszer alkalmas, ami mindegyik modellhez elérhető opcionálisan. Amennyiben erre nincs szükségünk rendkívül széles a kerekválaszték: akár 2,18 méter átmérőjű abroncsok is elérhetők a traktorokhoz (VF 750/70R44).
- Nagyobb teljesítmény és alacsonyabb üzemeltetési költségek a gazdaságos 8,4 literes, hathengeres AGCO Power motorral, egyetlen turbóval, Stage V besorolással EGR szelep nélkül.
- Növelt hatékonyság a könnyen használható, jól bevált Dyna-VT fokozatmentes sebességváltóval, amely alapfelszereltség.
- Modern, komplex munkaeszközök is könnyedén kezelhetők a hatékony, nagy teljesítményű, terhelés-érzékelős hidraulikarendszerrel, amely akár 400 liter/perc olajáramot biztosít 1,850 motorfordulat/percen.
- Nagyobb stabilitást és tapadást biztosít a 3,1 méteres tengelytáv, azonban megőrzi a sokoldalúságot a kiváló manőverezhetőséggel együtt, ugyanis a fordulási sugár mindössze 5,75 méter.
- Maximális üzemeltetési rugalmasság az okosan variálható pótsúlyozással, ami páratlan teljesítmény-súly arányt biztosít. A legnagyobb menetkész tömeg akár 18,500 kg-ra növelhető.
- Nagyobb biztonság még kiemelkedő mennyiségű tömeg, vontatmány vagy rakomány esetében is. A bruttó össztömeg – helyi piaci előírásoktól függően – akár 50 tonna is lehet.
- Az MF By You egy új, gyári szolgáltatás, ami lehetőséget biztosít a tulajdonosoknak, hogy egyedi, saját elképzeléseikre formálják gépüket specifikációkkal és dizájnnal, és így növeljék a termelékenységet, kényelmet, teljesítményt és a megjelenést.
Az új MF 9S széria műszaki jellemzői
Modell | MF 9S.285 | MF 9S.310 | MF 9S.340 | MF 9S.370 | MF 9S.400 | MF 9S.425 |
Motor | Hathengeres, 8.4 literes AGCO Power | |||||
Füstgáz kezelés | Stage V All-in-One:DOC / SC / SCR. EGR szelep nélkül | |||||
Max. teljesítmény | 285 LE | 310 LE | 340 LE | 370 LE | 400 LE | 425 LE |
Max. EPM teljesítmény | 315 LE | 340 LE | 370 LE | 400 LE | 420 LE | – |
Max. nyomaték @ 1,500 f/p EPM nélkül | 1,250Nm | 1,350Nm | 1,450Nm | 1,600Nm | 1,650Nm | 1,750Nm |
Max. nyomaték @ 1,500 f/p EPM-mel | 1,400Nm | 1,500Nm | 1,600Nm | 1,700Nm | 1,750Nm | – |
Tartály térfogatok | Üzemanyag :660 liter / AdBlue: 68 liter | |||||
Hajtómű | Dyna-VT – Teljesen fokozatmentes hajtómű | |||||
Felszereltség | Exclusive |
Erőteljes, sokoldalú teljesítmény
Az MF 9S sorozat kimagasló teljesítményt kínál 285 lóerőtől 425 lóerőig. A Massey Ferguson egyedi Protect-U megoldás mellett, a modellek továbbfejlesztett motortervezéssel, és frissített Dyna-VT váltóval érkeznek a teljesítmény és termelékenység javítása érdekében.Az okos gazdálkodás (smart farming) jegyében, a traktorok alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási, és az MF Connect telemetria rendszerrel. A kényelmet és a vezérlést pedig tovább fokozzák az új MF AutoTurn, AutoHeadland és ISOBUS TIM opciók (magyarázat – lásd feljebb).
Erőteljes és megbízható Stage V motorerő
Az összes MF 9S modell teljesítményét a jól bevált hathengeres, 8.4 literes AGCO Power motor szállítja. Az elektronikus teljesítmény-vezérlés (EPM) növeli a maximális forgatónyomatékot, akár 1.750 Nm-re. Az EPM továbbá extra teljesítményt is generál: akár 30 lóerőt ad 15 km/h feletti sebességen szinte az összes modellhez, TLT-s és hidraulikus munkavégzéseknél (kivétel: az MF 9S.425 modell). A motor megfelel a Stage V károsanyag kibocsátási előírásoknak, és egy egyszerűsített változatot használ a híres All-In-One rendszerből, amely már nem rendelkezik EGR szeleppel! Ehelyett egy új, egyszerű turbófeltöltő rendszert alkalmaz, egyetlen, fejlett turbóval. Ezek a frissítések jelentősen növelik a megbízhatóságot, és csökkentik a karbantartási költségeket. A füstgázkezelő rendszer nem zavarja a kilátást sem, ugyanis tökéletes az integrációja a vezetőfülke alá. A lapos motorháztetővel kombinálva a legjobb kilátás érhető el a traktorok fülkéjéből.
Egyes – nem EU-s piacokra rendelkezésre állnak Tier 3 kibocsátási előírásoknak megfelelő motorok is. Az egésznapos munkához, újratöltés nélkül biztosít elegendő kapacitást a 10%-kal megnövekedett, 660 literes üzemanyagtartály és a 68 literes AdBlue tank. A motort HVO üzemanyagon való futásra is alkalmassá tették, hogy fenntarthatóbb működést nyújtson.
Lenyűgözően csendes és kényelmes fülke
A Massey Ferguson egyedülálló Protect-U motor- és vezetőfülkét elválasztó hang, rezgés és zaj-elnyelő tere egyrészt kiváló kilátást, másrészt elsőrendű kényelmet is nyújt. Sikerének kulcsa a 18 cm-es légrés. amely elkülöníti a már amúgy is hangszigetelt motort a vezetőfülkétől. Ez csökkenti a zajt, a hőt és a rezgést a vezetőfülke belsejében, ami így 69 dBa értékkel az egyik legcsendesebb a piacon. A 3,4 m³-es térfogatával ez az egyik legtágasabb munkahely a nagytraktor szegmensben! Az új, karcsú motorháztető a megdöntött szélvédővel kombinálva páratlan kilátást és térérzetet kínál. A Prémium felszereltségű és kényelmű ülés egy nagy kartámaszt tartalmaz, amelyben helyet kap a Datatronic 5 érintőképernyős terminál és a Multipad joystick is. Ezek optimális vezérlést és állítási lehetőséget biztosítanak az összes fő funkcióhoz, beleértve az elektromos szelepek kezelését. A hosszú munkanapokat kidolgozó kezelők számára lesz kiemelten hasznos a nagy térfogatú, szellőztetett tároló az utasülés alatt, valamint a kézre esően elhelyezett tárolók, pohár- és palack tartók. Megújult, erős fűtés- és páramentesítő rendszerrel vannak ellátva a gépek, az automata klíma kellemes hőmérsékletet tart fenn. Az új traktorokban immár 14 szellőzőnyílás található, amelyeket az operátorok személyre szabhatnak az áramlás irányításához. Az Exclusive felszereltségen felül elérhető egy kiegészítő Professional Package csomag, amely a lépcsők mellé elhelyezve tartalmaz levegőcsatlakozást és elektromos ellátást, valamint egy hordozható szerszámos ládát, tömlőt, levegőpisztolyt és zseblámpát egyaránt.
Páratlan kilátás
A páratlan, minden irányban kiváló kilátás a 6,6 m²-es teljes üvegfelülettel garantált. Az előre megdöntött szélvédő, a felül messzire kinyúló tetővel csökkenti a napsugarak fülkébe jutását, és segít fenntartani a vezetőfülke ideális hőmérsékletét. A szélvédőt a paralelogramma elven törlő ablaktörlő lapátok tartják tisztán, amelyek majdnem háromnegyed részét (72%) lefedik az üveg felületnek. Egy másik lapát az oldalsó ablakot tisztítja, arról sem feledkeztünk meg. Az alapfelszereltség hátsó kamera mellett további három kamera is hozzáadható a traktorhoz. Így nemcsak a munkagépek teljes környezete, de az út előttünk és mögöttünk is tökéletesen látható. Az új, fejlett 360° LED világítási konfiguráció nappallá varázsolja az éjjelt, amit az összesen 23 munkalámpával, és a LED távolsági fényszórókkal tesz. A sárga forgó jelzőfény is a csomag része.
Fingertip control – ujjhegy vezérlés
Az optimális és fejlett működtetést az alapfelszereltségű Datatronic 5 érintőképernyős terminál, és az opciós Fieldstar 5 kiegészítő technológia terminál együttesen biztosítja. Az új, könnyen leolvasható MF vDisplay digitális műszerfal, amely a vezetőfülke A oszlopára van szerelve, minden traktorinformációt megjelenít és lehetővé teszi a beállítások egyszerű testreszabását,/ változtatását a kormánykeréken található forgó-gomb segítségével. Előny: működtetés a kéz alatt, láthatóság a szem előtt – minden ott, ahol a legergonomikusabb.
A munkát megkönnyítő automatizáltság
Az MF 9S bemutatásával a Massey Ferguson új automatizációs szinteket is bevezet. Az MF AutoTurn opció az MF Guide-hoz lehetővé teszi, hogy a traktor automatikusan megforduljon a táblavégeken. Az AutoHeadland segítségével a táblavégi fordulók előtt a munkagépek automatikus folyamat-vezérlése valósul meg. A Trimble antenna, amely alapértelmezés szerint szubméteres (méter alatti) pontosságot biztosít, nemcsak javítja a munka pontosságát, hanem jelentősen segít a kezelőnek a monoton feladatok alatt is. Ez a teljesen automatizált csomag növeli a termelékenységet és a pontosságot, csökkentve a talaj taposását, valamint az üzemanyagfogyasztást, és természetesen a kezelő munkaidejét, fáradtságát is kíméli. A Datatronic 5 és az opcionális Fieldstar 5 érintőképernyős terminálok, amelyek alapfelszereltségben el vannak látva MF Guide kormányzással, MF TaskDoc adathordozási rendszerrel, és MF Connect telemetriával, egyszerűvé teszik az okos mezőgazdaságot. Tovább tudjuk fokozni a hatást az opcionális MF Section Control szakaszvezérléssel, és MF Rate Control változó dózisú anyagkijuttatással.
Optimális automatizálás a kezelésben is
A teljes értékű automatizáció érdekében az MF 9S-es sorozatban rendelkezésre áll a TIM rendszer opcióként, ami munkagép által történő traktorvezérlést jelent. Ez az előrehaladott, ISOBUS-alapú rendszer automatikusan kezeli a traktor elektronikus funkcióit az aktuális üzemeltetés és az eszköz igényei szerint. A TIM ehetővé teszi, hogy egy TIM ISOBUS-kompatibilis eszköz kezelje és vezérelje a traktor funkciókat, például a haladási sebességet és a hidraulikát, javítva ezzel a teljesítményt és a munka minőségét, valamint a kényelmet, miközben csökkenti a költségeket és az operátor fáradtságát.
Védjük a talajt és spóroljunk az üzemanyaggal
Az összes MF 9S traktor rendelkezik a Massey Ferguson új, központi gumiabroncs-szabályzási rendszerével (CTIS) opcióban. A Datatronic 5 vagy Fieldstar 5 terminálokon keresztül vezérelhető megoldás gyorsan, akár menet közben állítja be a nyomást a taposás csökkentése és az optimális tapadás elérése érdekében. Két darab, egyenként 650 liter/perces kompresszor segítségével mindössze négy perc alatt növelheti a nyomást a VF 710/75R42 + VF 620/75R30 abroncskészleten 0,8 bar-ról 1,6 bar-ra. A CTIS rendszer bizonyítottan csökkenti az üzemanyagfogyasztást, akár 10-15%-kal, valamint csökkenti a talaj taposását is, lehetővé téve akár 150%-kal megnövelt gumiabroncs-felfekvési felületet. Ugyanakkor a rendszer növelheti a tapadást és csökkentheti a felesleges abroncs kopást is.
Dyna-VT fokozatmentes hajtóművek alapfelszereltségben
Az összes MF 9S traktor alapfelszereltségben a Massey Ferguson híres Dyna-VT fokozatmentes hajtóművével van szerelve, amely új elektronikával rendelkezik a még jobb forgatónyomaték és lóerő átadáshoz. A váltó külön olajtartállyal rendelkezik a hidraulikától elválasztva, annak érdekében, hogy kiküszöbölje a szennyeződés veszélyét, és meghosszabbítsa a hajtómű élettartamát. Ez a műszaki megoldás különösen hasznos nagyobb gépflották üzemeltetésekor.
A megújult, még nagyobb teljesítményű hidraulika rendszer
Az MF 9S sorozat traktorai továbbfejlesztett hidraulikus rendszerrel vannak ellátva. Az ECO funkciónak köszönhetően a 205 liter/perc teljesítmény mindössze 1,650 fordulat/percnél rendelkezésre áll, vagy a 270 liter/perc már 1,850 fordulat/percnél. Ez segít üzemanyagot megtakarítani, és csökkenteni a zajszintet. Az olajat egy nyitott központú, és egy zárt központú szivattyú szállítja, külön dedikált szivattyúval a vezérlőszelepek számára. A gépekhez elérhető egy új, dupla – zártközpontú – szivattyús opció is, összesen hat pár hidraulika szeleppel, amely 340 liter/perc olajat szállít 1,650 fordulat/percnél, vagy lenyűgöző 400 liter/perc olajat 1,850 motorfordulat/percnél. Ezesetben az egyik szivattyú folyamatos olajáramot biztosít három hátsó szelephez, míg a másik szivattyú a maradék 3 szelep, illetve a kormányzás és egyéb berendezések működtetéséről gondoskodik.
Az új – hat hidraulika szelepes – opció olajellátása így oszlik meg: egy szelep, egy ¾”-os csatlakozón keresztül, 170 liter/perc, míg az öt másik 140 liter/perc ellátást kap. A könnyű leválasztás érdekében minden szelepnek dekompressziós (nyomás-mentesítő) karja van. A megnövelt térfogatú olajtartály immár 101 literes, ami mindig elegendő mennyiséget nyújt még a legnagyobb olajigényű munkagépek számára is. A nehezebb eszközök kezeléséhez megújult a hátsó emelőmű felső kitámasztókarja, amelynek megerősített, 120 mm átmérőjű dugattyúja 20 tonna emelőkapacitást biztosít.
Az új, 5 tonnás, teljesen a traktorba integrált mellső emelőmű alapfelszereltségben az 1-es hátsó hidraulika-szelephez csatlakozik, és így ez megfizethető lehetőséget kínál azok számára, akik nem igénylik az első, független hidraulikus csatlakozókat. Azonban, ahol szükség van rá, természetesen elérhető független vezérlésű, mellső szelepekkel rendelkező konfiguráció is. Ezesetben akár két pár első csatlakozó, szabad visszafolyó ág és ISOBUS aljzat is kiépítésre kerülhet.
Élenjáró megjelenés és tervezés
Az MF 9S traktorok 3,1 méteres tengelytávval rendelkeznek, ami kivételes stabilitást és manőverezőképességet biztosít számukra. Az okosan megtervezett extra súlyozási lehetőségek javítják az üzemanyaghatékonyságot. Ahol nincs szükség rá, nem kell extra súlyt cipelnünk a levehető pótsúlyoknak köszönhetően. Csak emlékeztetőül: 1 tonna extra súly 1 literrel több fogyasztást jelent szállítás közben óránként! Azonban ahol szükség van tömegre, például talajmunkánál, ott kedvező, hogy a traktorokat akár 18,500 kg menetkész tömegig súlyozhatjuk, ami átlagosan 64,9 kg/lóerő teljesítmény/súlyarányt biztosít. Ez pedig kiváló vonóerőt, tapadást és stabilitást ad a gépnek. Az össz-súlyozási lehetőség 1 tonnával több, mint az elődszéria MF 8700 S esetében volt, valamint a bruttó össztömeg (GCW) értéke akár 50 tonna is lehet (az érték piaconként változhat). Az újratervezett rugózott mellsőhíd csekély, mindösszesen 5,75 méteres fordulási sugárral rendelkezik, abroncsoktól függően. Így sikerült megőrizni egy ekkora gép fordulékonyságát is. A hátsó híd új, nagyobb átmérőjű (125 mm), amely lehetővé teszi a megnövelt teljesítmény értékek talajra jutását, illetve robusztusabb, tartósabb konstrukció.
Az új hátsó tengely lehetővé teszi kerekek és abroncsok szélesebb választékát. Mostantól gyári kínálatban érhető el például a Michelin EvoBib extra nagy átmérőjű abroncs-család, 2,18 méterrel VF 750/70R44-et méretben. Ez a megoldás jelentősen megnöveli a tapadást és csökkenti a talajtaposást. A CTIS gumiabroncsnyomás szabályzó opcióval és az MF 9S variálható súlyozásával kombinálva, tovább csökken a talajnyomás, így az MF 9S ideális a traktor a talajelőkészítéshez és vetési műveletekhez is.
Az AGCO-ról
Az AGCO (NYSE: AGCO) a mezőgazdasági gépek és precíziós mezőgazdasági technológia tervezésében, gyártásában és terjesztésében globális vezető. Az AGCO ügyfeleinek értéket nyújt a differenciált márka portfóliójával, ideértve olyan alapmárkákat, mint a Fendt®, GSI®, Massey Ferguson®, Precision Planting® és Valtra®. Az AGCO teljes gép- és szolgáltatás kínálata a Fuse® okos mezőgazdálkodási megoldásokkal megtámogatva segít a Gazdáknak fenntartható módon táplálni a világunkat. Az AGCO-t 1990-ben alapították, székhelye Duluth, Georgia, USA. Az AGCO nettó árbevétele 2022-ben hozzávetőlegesen 12,7 milliárd dollár volt. További információkért látogasson el a www.AGCOcorp.com weboldalra. A cég híreivel, információival és eseményeivel kapcsolatban követhet minket a Twitteren: @AGCOCorp. A pénzügyi hírekkel kapcsolatban a #AGCOIR hashtaget használva követhet minket a Twitteren.