A vadonatúj MF TH teleszkópos rakodók új szintre emelik a kényelmet és hatékonyságot

A teljesen megújult fülke, amiben számos újítást hajtott végre a gyártó emeli a komfortszintet, javítja a kezelési élményt és összességében a termelékenységet is új szintre emeli.

Az újgenerációs rakodószéria hat típusból áll, ami lehetővé teszi, hogy mindenki aki rakodót keres megtalálja a maga gépét. A legkisebb verzió a TH6030-  egy kompakt rakodó, míg a legnagyobb a TH 8043, ami akár 4.300 kg-ot is képes megemelni 7.5 méter magasra, legyen akár egy 3.500 literes kanál rászerelve.

A hidrosztatikus hajtóművön is jelentős fejlesztéseket végeztek a gyártó mérnökei, aminek a része egy új dinamikus-menetüzemmód. A funkciónak az előnyei között található a csendesebb, kiegyensúlyozottabb haladás, könnyített munkavégzés és a termelékenység emelkedése. Az erős hidraulikarendszer kimagasló olajszállítási képességgel rendelkezik a precíz és gyors anyagmozgatás érdekében.  „Az MF TH teleszkópos rakodók remek társai lesznek a hatalmas teljesítményük, hatékonyságuk és manőverező képességük révén. Az új rakodók tartalmaznak minden olyan újítást, amit az előző tíz évben megtanultunk a rakodók terén. Ez nem csak egy modellváltás, hanem egy igazi továbbfejlődés.“ – mutatta be az új gépeket Thierry Lhotte, a Massey Ferguson európai és közel-keleti alelnöke és ügyvezetője.

„Az MF TH széria szinte teljes egészében megújult. A legtöbb figyelmet a fülke kapott a fejlesztések során, amely így nemcsak rendkívül mutatós kívül és belül, de élenjáró kényelmet, kezelhetőséget is biztosít, mindezt rendkívüli csendben. Az előrelépést továbbá a kisimultabb közúti közlekedés, valamint az automatikus funkciók kiegészítési is jelenti“ – fejezte be Lhotte Úr.

„A vadonatúj MF TH széria követi az MF 8S traktorral bevezetett formavilágot. Az új széria legnagyobb előnyét a kezelő fogja érezni a modern és kézreeső irányítás végett, mialatt teljes kényelemben ül a tágas fülkében. A minden Massey Ferguson erőgépben már jólismert PowerControl menetirányváltó kar mostantól az MF teleszkópos rakodó szériában is az alapfelszereltség részét képezi. Ezzel pedig bal kézzel szinte a rakodó teljes irányítását el tudjuk végezni” – részletezi az előnyöket Francesco Murro, a Massey Ferguson EME régió marketing vezetője.

A fülkében a joystick is új, ami a hidraulika és a váltóvezérlést teszi gondtalanná. További újítás a fülkében a színes kijelzős terminál is, amiről minden információ azonnal leolvasható.

 “A nagy teljesítmény és a kimagasló kényelem igazi „álomgéppé“ változtatják az MF TH szériát” – fejezi be értékelését Murro igazgató.

Minden egyes típust 4 hengeres, legmodernebb károsanyag besorolású (Stage V) erőforrás hajt meg. Az MF TH 6534, TH 7038 és TH 8043 változatok esetében 135 lóerő leadására képes a motor, míg a többi típusnál 100 lóerőre. Az emelési magasságok és a teherbírás nem változtak azelődszériákhoz képest, részletek itt alább:

Az új Massey Ferguson TH teleszkópos rakodók műszaki jellemzői 

Modell

Teljesítmény (LE)

Emelés (méter)

Emelési kapacitás(kg)

Olajellátás

(l/perc)

Meghajtás

Kompakt verziók

TH 6030

100

6,00

3.000

100

Hidrosztatikus

TH 7030

100

6,75

3.000

100

Hidrosztatikus

Standard verziók

TH 6534

135

6,50

3.400

190

Hidrosztatikus

TH 7035

100

7,00

3.500

100

Hidrosztatikus

TH 7038

135

7,00

3.800

190

Hidrosztatikus

TH 8043

135

7,50

4.300

190

Hidrosztatikus

 

  • Széles típusválaszték minden felhasználási igényre és beruházási szinthez
  • Kényelmes és csendes fülke kiváló kilátással és kezeléssel
  • Új és süllyesztett motorháztető a tökéletes és zavartalan kilátás végett a gép jobb oldalára és a hátuljára
  • Vadonatúj neo-retro stílus, amely a teljes Massey Ferguson családra érvényes és az MF 8S erőgéppel kezdődött
  • Nagyságrendekkel jobb kezelési élmény, megújult prémium vezetőülés, MF PowerControl menetirányváltó kar, kézigáz, 7 collos érintőképernyős terminál és hátsó kamera
  • Új joystick, amelyet kifejezetten a speciális rakodós igényekre fejlesztettek, vadonatúj opciókkal a kartámlán is
  • Új, automatikus kanálrázás funkció
  • Precíz vezérlés az erőteljes és finomjárású hidrosztatikus hajtómű végett
  • A menetsebesség hatékony változtatása egy új üzemmódnak köszönhetően: gyors, de finom áttérés az állandó haladási tempó és a gyorsítás/lassítások között
  • Terhelés érzékelős (Load Sensing) hidraulika rendszer akár 190 l/perc olajárammal
  • Legmodernebb Stage V besorolású négyhengeres, erőteljes, de takarékos motor
  • Optimalizált motorvezérlés a kevesebb üzemanyag-fogyasztás és a jobb nyomatékértékek végett

Széles típusválaszték minden feladatra

A hat különböző verzió lehetővé teszi, hogy pontosan olyan méretű és kapacitású rakodót vegyünk, mint amilyet szeretnénk. Minden feladatra alkalmasak a gépek, legyen az akár telephelyi, akár szántóföldi rakodósmunka. 

Két kompakt méretű modell érhető el mindösszesen 210 cm szélességgel és 210 cm magassággal. Ezek a rakodók alkalmasak a szűk helyeken való hatékony munkavégzésre, mint például hagyományos építése elvekkel rendelkező istállók, egyéb gazdasági épületek. A két legkisebb, illetve a TH7035-ös típust is 100 lóerős motor hajtja. A kompakt verziók 100 l/perc teljesítményű hidraulika rendszerrel vannak ellátva és 3 tonna emelőerővel rendelkeznek; a kisebbik TH 6030 hat méter magasra, a nagyobb TH 7030 pedig hét méter magasra képes ezt a terhet megemelni. A nagyobb TH 7035 verzió paraméterei 3.5 tonna, 7 méterre.

A nagyobb  - Standard  - TH verziók már 135 lóerős erőforrással rendelkeznek.  A három nagyobb típus Load-Sensing terhelés érzékelős, 190 l/perc teljesítményű hidraulikarendszerrel rendelkezik.  Emelési magasságuk 6.5 – 7.5 méter közötti, emelési kapacitásuk pedig 3.4 – 4.3 tonna közötti.  A csúcsmodell MF TH 8043 például egy 3.500 literes kanállal is képes 7.5 méter magasra emelni akár 4.3 tonnát. 

  

Csendes, megújult fülke a tökéletes kényelem és kilátás érdekében

A fülkét speciálisan a kezelő kényelmére és a hatékony munkavégzésre hangolták. A tervezés során több lekerekített és aszimmetrikus struktúra került kialakításra a kezelő kényelmének érdekében, és az ajtó tágra nyitása, a kényelmes beszállás is fontos szerepet kapott. 

A kezelőnek mostantól minden verzióban legalább a légrugózású vezetőülés jár. Az MF traktorokból már jól ismert, fűthető ülések automatikus csillapítással rendelkeznek és magasság, illetve súlyérzékelő automatikával is ellátottak.

A fülke zajszintje most bármilyen motorfordulatnál és haladási tempónál csendesebb az elődjénél, még nyitott ablaknál is. Az akusztikai mérések során 1,5 dBa zajszint csökkenést értünk el, ugyanez az érték 2-3 dBa rakodás közben. A decibel skála nem lineáris, ezért ezek az értékek tényleges különbséget jelentenek a való életben.

A kilátás a speciálisan ívelt fülke-kialakításnak köszönhetően tökéletes, amit a vadonatúj, lapos motorháztető forma is segít még a rakodó jobb oldalára is (szemből nézve jobb oldal). A hátralátást a nagyobb felületű és látószögű tükör segíti. A kivehető gumiszőnyeg a padlón meglepő mértékben tudja csökkenteni az alulról érkező rezgéseket, és emellett még könnyű takarítani is. 

Opcionálisan beépített hűtődoboz, elektromos jobb oldali tükör és oldalsó szélvédő-mosó berendezés is elérhetők.

 

Kiváló kezelőszervek a munka könnyítése érdekében 

Mostantól mindegy egyes MF TH teleszkópos rakodó alapfelszereltségben tartalmazza az MF exkluzív PowerControl menetirányváltó karját a kormány bal oldalára elhelyezve. A kar megegyezik az MF traktorokban használt karral, mind kinézetében, mind funkcionalitásában. A PowerControl azonban jóval több mint egy menetirányváltó, ugyanis három funkció kezelhető róla: előre/hátramenet közti váltások, hidrosztatikus sebességtartományok kezelése és üresállásba kapcsolás.

Ezáltal a jobb kéz teljesen szabadon marad a rakodási feladatok elvégzéséhez, ugyanis a bal kézzel a teljes váltókezelést el lehet végezni.

A fülkében a műszerfal funkciókat egy 5 collos, színes kijelzős terminál látja el alapfelszereltségben. Itt lehet a kormányzási módot is kiválasztani. Mostantól vadonatúj diagonális kormányzási mód is elérhető. A modern menürendszer megkönnyíti a beállítások közötti manőverezést, az opcionális tolakókamera pedig színes irányjelző csíkokkal könnyíti meg a hátramenet közbeni manőverezést.

A hatékonyságot tovább növeli az opcionális 7 collos kijelző terminál, amelyen már a hidraulika-funkciókat is lehet kezelni, illetve számos egyéb részletes munkafolyamatot meg lehet jeleníteni rajta. Ezeken kívül bluetooth csatlakozás és beépített hangszóró is rendelkezésre áll az ugyancsak beépített rádió/zenelejátszó kezelés mellett.

Érzékeny és precíz joystickos kezelés 

A vadonatúj ergonomikus multifunkciós joystick-ot kifejezetten az MF TH szériához fejlesztették és rendkívül kifinomult kezelést tesz lehetővé. Legalább 20%-kal kevesebb erőkifejtés kell a mozgatásához. Ezáltal pedig még precízebb és könnyebb hajtómű és a hidraulikarendszer működtetése.

A joystick hátsó oldalán egy háromállású billenőkapcsoló található, amivel előre-hátramenet közt lehet váltani, illetve az üresállást is kapcsolhatjuk rajta. Ezek a funkciók megtalálhatók a kormánytól balra elhelyezkedő MF PowerControl menetirányváltó karon is. Így Ön választani tud, hogy jobb vagy bal kézzel vált menetirányt.

A joystickon található egy vadonatúj funkció, amelynek külön nyomógombja is van: a kanál rázása. Ez segít a kanál tökéletes kiürítésében, még ragadós anyag mozgatásánál is. A kanálrázás időtartamát is lehet szabályozni a joystick-kal, így a kezelő dönti el meddig is tartson a művelet.

Közvetlenül a joystick mögött a kartámlán található a terminál kezelőfelülete, amely gombokkal és forgókapcsolóval teszi a funkciók kezelését egyszerűvé. Itt található a telefon és rádió hangerőszabályzása is, amennyiben a 7 collos opcionális terminált választjuk.  Jobbra a joystick-tól találjuk az új kézigázkart. Ezt kifejezetten ügyfélvisszajelzések alapján építették be a gyártó mérnökei, és a hajtómű kezelésénél is hatalmas szerepet tölt be.

Az új joystick-ot a kartámlába építették be, ami segít kihasználni a légrugózású vezetőülés kínálta előnyöket. Ez pedig olyan kényelmet kínál a rakodók piacán, ami eddig nem volt elérhető.

  

Új hajtómű üzemmód teszi még jobbá a kezelést

Az új MF TH generáció egy teljesen új felhasználási módját teszi lehetővé a hidrosztatikus hajtóműnek. Az új üzemmód mindegyik típuson alapfelszereltség. A kézigázzal a kezelő mostantól beállíthatja a kívánt motorfordulatszámot, és utána a gázpedállal tudja a menetsebeséget változtatni (gyorsítani/lassítani).

Ez a funkció tökéletes az olyan munkák során, amelyek többnyire állandó, de sokszor változó menetsebességet kívánnak meg. Ilyenek például az etetés, seprés vagy a betárolás. A hatékonyság ezeknél a funkcióknál jelentősen megnő.

A Dynamic Drive üzemmód rugalmasságot kínál: segítségével beállítható a menetirányváltások agresszivitása, illetve a gázreakció gyorsasága. Ha kell lágy az irányváltás és „lusta“ a gázadás, de ha szükséges kemények az irányváltások és „ugrik“ a rakodó gázadásra. Minden az Ön döntése!

Magát a négyfokozatú hidrosztatikus hajtóművet is továbbfejlesztették, ami által milliméter pontos a rakodó irányítása.

 

Erőteljes és intelligens hidraulikarendszer

Az erőteljes Load-Sensing (zártközpontos) hidraulikarendszer akár 190 l/perces szállítási kapacitásra is képes a nagyobb, 135 lóerős modelleken. A kisebb, 100 lóerős verziók esetében a hidraulika-szivattyú 100 l/perc teljesítményű.

A Massey Ferguson SHS (okos kezelési rendszere) lehetővé teszi a mindig maximális mennyiségű olajellátást a sima és precíz rakodó üzemeltetés érdekében. A rendszer figyeli, hogy a maximális emelési kapacitás rendelkezésre álljon még alacsony motorfordulatszámon is.

A csillapított gémvisszahúzás „puha“ kezelést tesz lehetővé és segít a rakodó teljes élettartamának növelésében. Kiegészítő hidraulika kört lehet specifikálni, annak érdekében, hogy negyedik vagy akár ötödik kör is rendelkezésre álljon a több hidraulikacsatlakozást igénylő munkaeszközök hatékony működtetése érdekében.

 

Erőteljes és hatékony Stage V motorok

Minden új szériás MF TH teleszkópos rakodó 3.4 literes, 4 hengeres erőforrással van szerelve. A két kompakt modell és a TH7035 esetében 100 lóerő teljesítmény leadására képesek, míg a három nagyobb, hagyományos építésű rakodónál 135 lóerőt adnak le a motorok. Az erőforrások a legmodernebb károsanyag-kibocsátási normának felelnek meg (Stage V). A motor elhelyezése is a gondos tervezést erősíti, ugyanis a kilátást nem akadályozva lejjebb került mint az elődje esetében volt. A motorhoz való hozzáférés rendkívül egyszerű.


+36 20 282 3411, info@veloxker.hu

Minden jót kíván a Velox-Ker Kft. Csapata!